لوگو

استخدام خبرنگار برای موسسه

خلاصه شغل
ما به‌ دنبال بانوان علاقمند به خبرنگاری با روابط عمومی بالا هستیم که توانایی مدیریت صفر تا صد تولید خبر، بازبینی، ویرایش، نحوه  انتشار و عرضه آن را داشته باشد. شما به‌ عنوان یک خبرنگارپس از پایان دوره های آمورشی توسط موسسه ، با سردبیر، گزارشگران و سایر اعضای هیئت تحریریه همکاری خواهید داشت؛ شما به‌ عنوان یک خبرنگارپس از پایان دوره های آمورشی توسط موسسه ، با سردبیر، گزارشگران و سایر اعضای هیئت تحریریه همکاری خواهید داشت؛ همچنین وظیفه نظارت بر محتوای کلی و جریان توزیع خبر را بر عهده دارید؛ ضروری است که توانایی لازم را داشته باشید تا شفاف‌ بودن محتوای خبری و متناسب‌ بودن آن با رویدادهای جاری موسسه، ترجیحات و علایق مخاطبان را نیز تضمین کنید.

چگونه خبرنگار شویم؟
برای خبرنگار شدن، اولین قدم طی کردن مسیر آموزشی است. که این مسیر از دوره هایی در موسسه آغاز می‌شود.

همه چیز در مورد رشته خبر نگاری
خبرنگاری شغلی پراسترس، سخت و در عین حال جذاب است. این شغل برای برخی از افراد به دلیل انعکاس واقعیات و سروکار داشتن با مسائل مختلف، شغلی جذاب و پرهیجان است. با این‌ حال علیرغم این دیدگاه‌ها، افراد زیادی به خبرنگاری علاقمندند و دوست دارند درباره شغل خبرنگاری بیشتر بدانند. اما برای درک این موضوع ابتدا باید بدانیم خبر چیست و خبرنگار کیست و تعریف شغل خبرنگاری دقیقا شامل چیست، سپس به‌ سایر جزئیات خواهیم پرداخت. اگر می‌خواهید همه چیز در مورد خبرنگاری را بدانید تا انتها با این مطلب همراه شوید.

خبرنگار: وظایف و مسئولیت‌ها
تنظیم استراتژی محتوای خبری؛
تولید محتوای خبری، از جمله اخبار رویدادها، همایش‌ها، اقدامات؛
تهیه‌ وتنظیم مصاحبه با افراد مطلع، اثرگذار و مرجع در حوزه‌های تعیین‌ شده؛
ویرایش و بازنویسی محتوای خبری تولید‌ شده؛
تولید تیزرهای خبری (گزارشات تصویری)؛
تهیه محتوای خبری برای سایت‌ها و صفحات مجازی؛
برقراری ارتباط با رسانه‌های داخلی، از جمله خبرگزاری‌ها، پایگاه‌های خبری، صفحات خبری در شبکه‌های اجتماعی، نشریات و صدا وسیما، به‌ منظور انعکاس اخبار و رویدادهای سازمان؛
انجام تحقیق و پژوهش در امور محلی، ملی و بین‌المللی، به‌ منظور آگاهی از به‌ روزترین رویدادهای جاری موسسه.

خبرنگار: الزامات و مهارت‌ها
داشتن تجربه حرفه‌ای به‌ صورت فعالانه، به‌ عنوان تولید کننده خبر؛
داشتن تجربه حرفه‌ای در زمینه فناوری‌های دیجیتالی؛
برخورداری از درک عمیق نسبت به فرایند تولید و تنظیم خبر؛
آشنا بودن با عملکرد دوربین، سیستم‌های صوتی و ادیت صدا؛
داشتن توانایی تصحیح، غلط‌گیری و ویرایش مقالات؛
برخورداری از مهارت‌های مدیریت سازمانی و مدیریت زمان؛
داشتن مهارت برقراری ارتباطات مؤثر؛
برخورداری از نظم و توانایی کارکردن در شرایط بحرانی و موقعیت‌هایی با فشار کاری بالا؛

عضویت (ویژه بانوان)