سوالات متداول مشتریان
چگونه پیگیر سفارش خود باشم؟
پیگیری وضعیت سفارش از طریق گزینه سفارش ها من در برنامه یا سایت بانوان امکان پذیر است. پس از پایان مهلت آماده سازی و ارسال محصول توسط غرفهدار، کد رهگیری پستی در سفارش شما ثبت میشود. کد رهگیری پستی یک عدد ۲۴ رقمی است که از طریق آن امکان رهگیری مرسولات پستی، ممکن میشود.
درصورتی که سفارش با روشی غیر از پست ارسال شود نیز میتوانید از همان قسمت اطلاعات ارسال را مشاهده نموده و یا از طریق قسمت گفتگو وضعیت سفارش را از غرفه دار جویا شوید.
چطور میتوانم سفارش خود را کنسل کنم؟
ابتدا باید وارد قسمت حساب من (پروفایل) در برنامه یا سایت بانوان شوید و در بخش «سفارشهای من» بر روی سفارش مورد نظر کلیک کنید و در آخر گزینه «لغو سفارش» را انتخاب کنید. در مرحله بعد، دلیل درخواست لغو سفارش را از بین گزینه های موجود انتخاب نمائید و در صورت تمایل می توانید توضیحی برای دلیل لغو سفارش خود را بیان نمائید.
در صورتی که سفارش هنوز توسط غرفه دار تائید نشده باشد، لغو سفارش در همان لحظه انجام می گیرد.
در صورتی که سفارش توسط غرفه دار تائید و در مرحله آماده سازی قرار گرفته باشد، درخواست لغو شما باید به تایید غرفهدار برسد؛ غرفه دار تا 24 ساعت فرصت دارد تا نسبت به تائید درخواست شما اقدام کند در غیر اینصورت، سفارش به صورت خودکار لغو خواهد شد.
نکات مهم در مورد لغو سفارش:
امکان لغو سفارش برای محصولات سفارشی ساز (مانند انگشتر، پارچه متری، لباس دوخته شده برحسب سایز مشتری و …)، پس از تائید سفارش توسط غرفه دار وجود ندارد.
در ماه 5 بار می توانید لغو آنی سفارش انجام دهید و پس از آن درخواست لغو شما ثبت شده و نیاز به تایید غرفه دار خواهد داشت.
از موعد ارسال محصول من گذشته است،چهکاری میتوانم انجام دهم؟
پس از تأیید سفارش از سوی غرفهدار و تغییر وضعیت به «در حال آمادهسازی»، غرفهدار با توجه به موعدی که پیشتر برای زمان آماده سازی آن محصول تعیین کرده است مهلت دارد تا سفارش را ارسال و اطلاعات آن از جمله کد رهگیری را ثبت نماید. در صورت تأخیر در ارسال و ثبت کد، به غرفه دار اطلاع رسانی و اخطار داده میشود تا هر چه زودتر نسبت به ارسال و ثبت اطلاعات اقدام نمایند، در غیر اینصورت سفارش لغو شده و امتیاز منفی در کارنامه عملکرد غرفه دار لحاظ خواهد شد.
ﺗﻀﻤﯿﻦ رﺿﺎﯾﺖ ﻣﺸﺘﺮی چیست و چگونه صورت میگیرد؟
ﻫﺰﯾﻨﻪ ﭘﺮداﺧﺘﯽ ﺳﻔﺎرش ﺗﺎ زﻣﺎﻧﯽ ﮐﻪ اﻋﻠﺎم رﺿﺎﯾﺖ ﻧﮑﺮدهاﯾﺪ، ﻧﺰد بانوان اﻣﺎﻧﺖ ﻣﯽ ﻣﺎﻧﺪ و ﺑﻪ ﻏﺮﻓﻪدار ﭘﺮداﺧﺖ ﻧﻤﯽﺷﻮد.
ﺑﺮ اﺳﺎس ﻗﺎﻧﻮن ﺗﺠﺎرت اﻟﮑﺘﺮوﻧﯿﮏ، ﺷﻤﺎ ۷ روز ﻓﺮﺻﺖ اﻋﻠﺎم ﻧﺎرﺿﺎﯾﺘﯽ و درﺧﻮاﺳﺖ مرجوعی سفارش را دارﯾﺪ.
اگر طی فرآیندی، در سیستم ثبت رضایت بصورت خودکار انجام شده بود، نگران نباشید. در صورتی که هنوز 7روز از زمان تحویل محصول به شما نگذشته است، میتوانید به پشتیبانی اطلاع داده و ثبت مشکل کنید تا رضایت سیستمی لغو شود.
یعنی اگر استثنائا مشکلی پیش آمد ما پیگیری رضایت شما را تضمین میکنیم. مثلا:
سفارش شما سالم به دستتان نرسید،
چیزی که سفارش داده بودید با چیزی که به دستتان رسیده تطابق نداشت،
کیفیت محصول با آنچه در سایت نوشته شده تفاوت داشت،
سفارشتان دیرتر از زمانی که در غرفه نوشته شده بود، به دستتان رسید،
یا هر مشکل دیگری که باعث شد از خریدتان رضایت نداشته باشید.
اگر ثبت رضایت به اشتباه انجام دادید و از محصول ناراضی هستید 24 ساعت فرصت دارید با همکاران پشتیبانی جهت لغو ثبت رضایت خود اقدام کنید.
ثبت مشکل محصول چگونه انجام میشود؟
ارسال سفارشات در شرایط مطلوب و طبق توافقات صورت گرفته و همچنین رضایت مشتریان از اولویت های بانوان می باشد. با این وجود ممکن است که مشتریان محترم در روند ارسال سفارش و یا پس از تحویل گرفتن آن دچار مسائلی شوند که می توانند تا 7 روز پس از تحویل مرسوله، مشکل پیش آمده را گزارش کنند.
بدین منظور شما می توانید با مراجعه به حساب کاربری خود و بخش سفارش های من، به جزئیات سفارش مورد نظر رفته و اقلام مشکل دار را انتخاب کنید و روی گزینه «به پشتیبانی نیاز دارم» کلیک کنید. در این صفحه می توانید دلیل مشکل خود را از بین گزینه های پیش فرض انتخاب کرده و توضیحات تکمیلی خود را ثبت کرده و تصویر محصول را جهت بررسی دقیق تر بارگزاری کنید. برای سرعت در رفع مشکل، شما می توانید با غرفه دار خود در این رابطه گفتگو نمائید.
پس از ثبت گزارش، موضوع اعلامی توسط غرفه دار و پشتیبانی بانوان مورد بررسی قرار خواهد گرفت و نتیجه ی آن اطلاع رسانی می گردد.
چه محصولاتی قابلیت مرجوعی سلیقهای و انصراف از خرید ندارند؟
-زیورآلات و اکسسوری ها مانند گوشواره و اکسسوری های مشابه که تماس مستقیم با پوست دارند امکان بازگشت سلیقه ای ندارند.
-لوازم آرایشی، کرم ها و لوسیون ها مطابق قوانین وزارت بهداشت به صورت پلمپ فروخته شده و امکان بازگشت ندارند.
-لباس های نوزادی به دلیل مسایل بهداشتی قابل بازگشت ندارند.
-لباس های زیر مانند شورت های مردانه، زنانه یا بچه گانه، زیرپوش و بادی به دلیل مسایل بهداشتی قابل بازگشت نیستند.
-کالایی همچون کتاب به دلیل حفظ سلامت ظاهری و رعایت حقوق مصرف کننده، امکان بازگشت به صورت سلیقه ای و با دلیل انصراف از خرید را ندارد.
-نوارهای صوتی و تصویری و نرمافزارهای رایانهای بستهبندیشده که به وسیله مصرفکننده باز شده باشند.
-کالاهایی که پلمب یا بسته بندی اصلی آنها مخدوش یا باز شده است.
-محصولات سفارشی طبق آیین نامه کالای سفارشی در بانوان
شرایط عمومی اعلام مشکل و مرجوعی چیست؟
چنانچه کالای ارسال شده توسط غرفه دار از نظر (جنس، مدل، رنگ) متفاوت یا دارای عیوب ظاهری مانند (زدگی، پارکی خمیدگی و غیره) باشد، مشتری باید این مورد را از طریق سایت یا برنامه بانوان ثبت مشکل کند و یا از طریق راه های ارتباطی به پشتیبانی اطلاع دهد.
اگر مغایرت یا مشکل محصول بدون استفاده از کالا قابل تشخیص است، محصول باید در شرایط اولیه خود باشد و از آن استفاده نشده باشد.
اما در صورتی که امکان تشخیص مغایرت یا مشکل محصول تنها با باز کردن بسته بندی قابل تشخیص باشد، باز شدن بسته مشکلی نداشته و امکان اعلام مشکل وجود خواهد داشت.
برای مرجوعی لازم است کارتن و جعبه اصلی محصولات نگهداری شود و از دور ریختن آن جداً خودداری شود.
کالا باید در جعبه یا کارتن اصلی خود به خوبی بستهبندی شده و لوازم جانبی و همه اقلام همراه مانند کابل، ریموت، باطری، دفترچه راهنما، کارت گارانتی، کارت بیمه، بند و قطعات بستهبندی به همراه کالای اصلی ارسال شود.
برچسبزدن یا نوشتن توضیحات، آدرس یا هر مورد دیگری روی کارتن یا جعبه اصلی محصول و یا پاره و مخدوش کردن آن باعث عدم قبولی در مرجوعی محصول میشود.
قوانین دسته بندی پوشاک چیست؟
درخواست بازگشت کالا تنها در صورتی پذیرفته میشود که محصول محدودیت بهداشتی جهت بازگشت نداشته باشد، تنها تست شده باشند و در وضعیت اولیه و نو باشند:
-انواع کفش ها در شرایطی که کفی کفش سالم و تمیز بوده ،خط خوردگی و تا شدگی و از بین رفتن بوی طبیعی کفش اتفاق نیفتاده باشد.
-انواع کیف ها در شرایطی که کیف کاملا سالم و به همراه تمامی پلمپ های پلاستیکی دسته و بند و حجم دهنده های درون آن باشد.
-انواع پوشیدنی های پارچه ای به شکلی که روی پوشاک هیچگونه آثار استفاده مانند چروک، از بین رفتن خط های تا، لکه، رنگ پریدگی یا بوی عطر و بدن وجود نداشته باشد همچنین برچسب، مارک، دکمه و سایر ملحقات جدا نشده باشد.
-انواع محصولات چرمی که دارای چروک ناشی از استفاده نباشد، بو و برخورد با مواد مخرب چرم را نداشته باشد.
قوانین دسته بندی موادغذایی چیست؟
محصولات خوراکی سوپرمارکتی که بسته بندی کارخانه ی دارند و بسته بندی آنها باز شده باشد امکان مرجوعی نخواهند داشت.
تبصره: بغیر از موارد عدم تطابق یا فاسد بودن محصول دریافتی، حتی درصورتی که بسته بندی محصول باز نشده باشد، اگر طبیعت محصول به نحوی باشد که در صورت عدم استفاده به محض تحویل کالا یا با توجه به مدت زمان بازپس فرستادن کالا و شرایط حاکم بر آن دچار فساد یا خرابی میشوند، قابل پس فرستادن نخواهند بود.قوانین دسته بندی موادغذایی چیست؟
محصولات خوراکی سوپرمارکتی که بسته بندی کارخانه ی دارند و بسته بندی آنها باز شده باشد امکان مرجوعی نخواهند داشت.
تبصره: بغیر از موارد عدم تطابق یا فاسد بودن محصول دریافتی، حتی درصورتی که بسته بندی محصول باز نشده باشد، اگر طبیعت محصول به نحوی باشد که در صورت عدم استفاده به محض تحویل کالا یا با توجه به مدت زمان بازپس فرستادن کالا و شرایط حاکم بر آن دچار فساد یا خرابی میشوند، قابل پس فرستادن نخواهند بود.
قوانین دسته بندی موادآرایشی و بهداشتی چیست؟
بسته بندی اولیه یا پلمپ آن خدشه دار و یا از حالت اولیه ی اش خارج شده است.
قوانین دسته بندی دیجیتال یا الکترونیک و لوازم برقی چیست؟
چنانچه کالای دیجیتال یا الکترونیک و لوازم برقی خریداری شده توسط مشتری با کالای ارسال شده توسط غرفه دار از نظر (جنس، برند، رنگ) متفاوت یا دارای عیوب ظاهری مانند (شکستگی، ترک خوردگی، زدگی و غیره) و عیوب فنی مانند نداشتن عملکرد صحیح باشد، مشتری باید حداکثر ظرف مدت ۴۸ ساعت غیرکاری پس از دریافت کالا از کالارسان، این مورد را ثبت مشکل کند و یا به پشتیبانی اطلاع دهد و این دسته از محصولات شامل قانون 7 روزه نخواهد شد.
تبصره: خریدار مکلف است بلافاصله حین دریافت کالا از کالارسان و در مقابل وی اقدام به بازگشایی کالای خریداری شده از بسته یا پاکت و غیره نماید.
خرید انجام دادهام، مبلغ از حسابم کسر شده اما سفارش در سبد خرید من نیست و ناموفق بوده است.
شما تا پنج ساعت فرصت دارید مجدد برای پرداخت مبلغ همان سفارش اقدام نموده یا سبد خرید جدیدی ایجاد نمایید..
در صورتی که مبلغی از حساب شما کسر شده است، نهایتا بعد از 72 ساعت کاری به حساب شما بازمیگردد.
اگر به وسیله اعتبار خود خرید انجام داده اید نهایتا تا 30 دقیقه مبلغ به اعتبار شما بازمیگردد. اما برای تکمیل خرید خود حتما باید وارد درگاه بانک شوید.
سفارش را کنسل کردم، مبلغ چگونه برگشت داده میشود؟
پس از لغو نهایی سفارش مبلغ آن به اعتبار شما در بانوان افزوده خواهد شد. شما میتوانید با مراجعه به قسمت «حساب من» وارد قسمت «کیف پول» شده و درخواست بازگشت وجه به کارت بانکی خود را ثبت کنید.
دقت نمایید بازگشت وجه تنها به همان کارتی که اقدام به خرید با آن نموده اید امکان پذیر می باشد.
اعتبار من صفر شده است، اما چرا مبلغ به حساب من واریز نشده است؟
در صورتی که درخواست نقد کردن ثبت کرده باشید و این مورد پیش آید، به معنی شروع فرآیند برگشت به کارت شما می باشد و هزینه به زودی به حساب شما واریز خواهد شد.
در صورت نارضایتی از محصول هزینه برگشت دادن محصول به عهده چه کسی است؟
اگر مشکل از محصول باشد غرفهدار هزینه را باید بپردازد.
اگر مرجوعی طبق سلیقهی مشتری صورت بگیرد و محصول باب میل مشتری نباشد مشتری باید مبلغ مرجوعی را پرداخت کند.
درنهایت کارشناسان ما در بانوان درمورد هزینه مرجوعی تماس میگیرند.
بانوان چیست؟
بانوان یک بازار اجتماعی اینترنتی است که سازوکار خود را از بازارهای سنتی ایرانی الهام گرفته و آن را با ابزارها و امکانات پیشرفته، گره زده است. در بانوان، خریداران، میتوانند محصولات اصیل و سنتی را از محصولات غیر اصیل تشخیص داده و محصول را بدون واسطه تهیه کنند. در بانوان همگی به کمک همدیگر به رونق هر چه بیشتر کسب وکارهای خانگی، کارگاهی، محلی و سنتی ایرانی کمک میکنیم.
چه طور میتوانم اپلیکیشن بانوان را نصب کنم؟
دریافت اپلیکیشن بانوان از مایکت:
دریافت اپلیکیشن بانوان از کافه بازار:
اگر رمز حساب کاربری خود را فراموش کردم چه کار کنم؟
اگر رمز حساب کاربری خود را فراموش کردهاید امکان بازیابی آن تنها از طریق کلیلک کردن فراموشی رمز عبور امکان پذیر است.
بعد از ثبت فراموشی رمز عبور برای شما پیامکی ارسال میشود که از طریق کد ارسالی میتوانید مجدد وارد اکانت خود در بانوان شوید.